شاید دیده باشید که برخی پست های بعضی از صفحه ها میزان تعامل فراوانی نسبت به دیگر پست های همان صفحه را دریافت کرده اند و اصطلاحا آن پست وایرال شده است. در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم.

پست وایرال چیست؟


حتما تاکنون با شرایطی مواجه شده اید که در مدت زمان محدودی اکثر کاربران در مورد یک کلیپ ، عکس و یا محتوا صحبت می کنند و آن فایل مرتب به اشتراک گذاشته می شود و حتی گاهی به شبکه های اجتماعی دیگر نیز منتشر می شود. به این چنین پست هایی ، پست وایرال می گویند. این نوع پست ها به جذب مخاطبین جدید و افزایش فالور های شما بسیار کمک می کند.

 

چگونه در اینستاگرام یک پست وایرال منتشر کنیم؟


زمانی که شما یک پست در اینستاگرام منتشر می کنید آن پست در صفحه اصلی اینستاگرام تعداد کمی از دنبال کنندگانتان نمایش داده می شود. اینستاگرام بررسی میکند که پستی که از طرف شما منتشر شده است تا چقدرسریع مورد تعامل قرار گرفته است. حال این میزان از تعاملات شامل لایک ها و کامنت هایی است که آن پست خاص از طرف دنبال کنندگان شما دریافت کرده است.

سپس اینستاگرام به مقایسه پست شما میپردازد. درواقع پست شما را با پست هایی که در روز و تاریخ مشابه منتشر کرده اید مقایسه میکند. از این طریق اینستاگرام میزان تعامل و کیفیت پست شما را محاسبه میکند.

در این مرحله اگر پست شما تعامل زیادی بر انگیخته باشد یا بهتر بگویم یعنی نسبت به پست هایی که در تاریخ مشابه منتشر شده اند لایک و کامنت به نسبت بالایی دریافت کرده باشد

اینستاگرام آن پست را به تعداد بیشتری از مخاطبانتان نمایش میدهد و حتی ممکن است در صفحه اکسپلور برخی از کاربران نیز نمایش داده شود.

حالا اگر باز هم پست شما تعامل خوبی از بینندگان دریافت کند پست شما در بالای فید دنبال کنندگان شما قرار میگیرد و کاربران بیشتری پست شما را میبینند.

اما اگر  پست شما تعامل خوبی از دنبال کنندگانتان دریافت نکند داستان کاملا برعکس اتفاق می افتد و پست شما به پایین فید کاربرانتان خواهد رفت  و دنبال کنندگان خیلی کمتری آنرا مشاهده می کنند.

 

منبع:  https://www.roboclick.co/Blog/Viral-post-on-Instagram